Regulamin
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin stanowi ogólne warunki umów sprzedaży wysyłkowej prowadzonej przez ZOOM Optyk, Narutowicza 74, 20-013 Lublin, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadającego NIP: 9, adres e-mail: agam@oko24.eu oraz numer telefonu kontaktowego (dalej „Sprzedający”) zawieranych przy wykorzystaniu serwisu internetowego zlokalizowanego pod adresem zoomoptyk.options.com.pl (dalej „SERWIS”).
- Składanie zamówień
- Możliwość składania zamówień w Serwisie mają wyłącznie klienci (pacjenci), którzy przed złożeniem zamówienia przeszli specjalistyczne badanie wzroku i dopasowanie soczewek kontaktowych oraz otrzymali klucz rejestracyjny, umożliwiający zalogowanie się w Serwisie (dalej „Klienci”).
- Zamówienia w Serwisie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Aktualne informacje o dostępnym asortymencie znajdują się na stronach Serwisu. Przyjmuje się jedynie zamówienia na komplety soczewek kontaktowych w oryginalnych opakowaniach producenta, zgodnie z informacjami zamieszczonymi w Serwisie. Nie prowadzi się sprzedaży soczewek kontaktowych na sztuki lub w ilościach innych niż wskazane na stronach Serwisu.
- Składając Zamówienie klient potwierdza, że rodzaj oraz parametry zamawianych soczewek kontaktowych są zgodne z wynikami specjalistycznych badań wzroku i dopasowania soczewek kontaktowych.
- Wszystkie ceny prezentowane w Serwisie podawane są w polskich złotych (PLN) i zawierają podatek VAT.
- Złożenie zamówienia następuje przez wypełnienie przez Klienta formularza zamówienia i naciśnięcie przycisku „Zamawiam”. Opuszczenie strony internetowej przed naciśnięciem przycisku „Zamawiam” jest równoznaczne z rezygnacją ze złożenia zamówienia.
- Sprzedający niezwłocznie potwierdzi wpłynięcie zamówienia Klienta na adres poczty elektronicznej podany w formularzu zamówienia. Realizacja zamówienia nastąpi po wpłynięciu należności na konto Sprzedającego.
- Płatność
- Klient może dokonać płatności za towary zakupione w Serwisie przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego.
- Aby dokonać płatności przelewem należy przelać wyliczoną w Serwisie kwotę za zakupione towary na rachunek bankowy Sprzedającego nr 23114020040000370253131000. W tytule płatności należy podać numer zamówienia. Zamówienie zostanie skierowane do realizacji niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty.
- Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie [7 dni] kalendarzowych od dnia otrzymania potwierdzenia przez Sprzedającego wpłynięcia zamówienia.
- Koszty dostawy obciążają Sprzedającego.
- Na żądanie klienta jest wystawiana faktura VAT.
- Realizacja zamówienia
- Czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 7 dni.
- W przypadku złożenia zamówienia obejmującego towary o różnych terminach dostępności, których realizacja następuje w jednej przesyłce, czas realizacji zamówienia jest czasem realizacji dla najpóźniej dostępnego produktu.
- Czas transportu wynosi maksymalnie 7 dni roboczych, w tym terminie nie jest uwzględniony czas realizacji zamówienia, o którym mowa w ust. 1 i 2 powyżej.
- Odstąpienie od umowy
- Klient może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od daty doręczenia zamówionego towaru bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient przesyła na adres Sprzedającego, ZOOM Optyk Narutowicza 74, 20-013 Lublin lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: agam@oko24.eu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć korzystając z formularza odstąpienia od umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Klient zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania towaru.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności towarów.
- Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2017 r., poz. 683 z późn. zm.), prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Postępowanie reklamacyjne (odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi)
- Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia Klientom towaru bez wad fizycznych i prawnych.
- Reklamacje dotyczące wad towarów lub uszkodzeń powstałych podczas transportu mogą być składane na piśmie na adres ZOOM Optyk Narutowicza 74, 20-013 Lublin lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: agam@oko24.eu.
- Wskazane jest aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej, na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, numer zamówienia a także opis wady towaru oraz żądanie Klienta.
- Klient, który wykonuje swoje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany dostarczyć wadliwy towar na adres: ZOOM Optyk Narutowicza 74, 20-013 Lublin.
- W przypadku reklamacji soczewek kontaktowych niezbędne jest ich zabezpieczenie przed wyschnięciem. W celu zabezpieczenia przed wyschnięciem soczewek należy włożyć je do pojemniczka przeznaczonego do ich przechowywania, zalać płynem pielęgnacyjnym oraz dokładnie zamknąć pojemniczek.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, zaleca się spisanie razem z pracownikiem poczty lub firmy kurierskiej protokołu uszkodzenia przesyłki, chociaż nie jest to niezbędne.
- Sprzedający ustosunkuje się do reklamacji Klienta, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji towary zostaną odesłane do Klienta.
- W przypadku wystąpienia braków w złożonej reklamacji, Sprzedający zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie.
- Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w razie sporu ze Sprzedającym od miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów albo organizacji społecznej, do której zadań należy ochrona konsumentów.
- Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów, Klient może złożyć skargę także za pośrednictwem platformy internetowej Komisji Europejskiej, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/.
- Skorzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest możliwe po zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma charakter dobrowolny – obie strony musza wyrazić zgodę na postępowanie.
- Przetwarzanie i ochrona danych osobowych
- Sprzedający informuje, że dane osobowe podane podczas rejestracji w Serwisie są przetwarzane w celu utworzenia i prowadzenie konta w ramach Serwisu oraz w celu realizacji zamówień Klienta, w tym w związku z realizacją przez Sprzedającego wymogów prawnych.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do utworzenie i prowadzenia konta w ramach Serwisu oraz realizacji zamówień Klienta, w tym realizacji przez Sprzedającego wymogów prawnych.
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedający.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klientom przysługują określone prawa, w tym:
- prawo dostępu do danych osobowych dotyczących klienta
- prawo do sprostowania tych danych;
- prawo do usunięcia tych danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania tych danych;
- prawo do przenoszenia tych danych – na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym w unijnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych 2016/679.
- Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych Klientów zawartych jest w Polityce Prywatności.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Niniejszy Regulamin Sprzedaży stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 r., poz. 1219 z późn. zm.).
- Sprzedający umożliwia Klientom składanie zamówień w ramach Serwisu oraz prowadzi konto Klienta w ramach Serwisu.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą gdy Klient wyświetli stronę internetową Serwisu.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną może być w każdej chwili rozwiązana poprzez opuszczenie strony internetowej Serwisu.
- Warunkiem korzystania z aplikacji internetowej Serwisu jest posiadanie przez Klienta sprzętu komputerowego z zainstalowaną przeglądarką internetową oraz aktywnego adresu e-mail.
- Zabronione jest dostarczanie przez Klientów za pośrednictwem Serwisu treści o charakterze bezprawnym.
- Korzystanie z usług elektronicznych w ramach Serwisu może wiązać się z typowymi zagrożeniami po stronie Klientów, jako użytkowników Internetu. Ryzyko związane z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną polega w szczególności na zagrożeniu zainfekowania systemu informatycznego oprogramowaniem mającym na celu np. szpiegowanie użytkowania, kradzież ważnych danych, spowodowanie braku możliwości uruchomienia systemu, spam, usuwanie danych, itp.
- Klient może złożyć reklamację dotyczącą realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną na piśmie na adres ZOOM Optyk Narutowicza 74, 20-013 Lublin lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: agam@oko24.eu.
- Postanowienia końcowe
- Prawem właściwym dla umów zawieranych na podstawie niniejszego regulaminu jest prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017, poz. 459 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2017 r., poz.683 z późn. zm.).
- Treść niniejszego regulaminu jest dostępna dla Klientów w Serwisie. Klient ma możliwość pobrania i zapisania niniejszego regulaminu w każdej chwili po zalogowaniu się do Serwisu.
Załącznik 1Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy